4.9. Мировые рынки оптовой и розничной торговли
http://unstats.un.org/unsd/cr/registry/regcs.asp?Cl=27&Lg=1&Co=G
Detailed structure and explanatory notes
ISIC Rev.4 code G
Structure Hierarchy
Section: G - Wholesale and retail trade; repair of motor vehicles and motorcycles
Breakdown:
This Section is divided into the following Divisions:
45 - Wholesale and retail trade and repair of motor vehicles and motorcycles
46 - Wholesale trade, except of motor vehicles and motorcycles
47 - Retail trade, except of motor vehicles and motorcycles
Explanatory note
This section includes wholesale and retail sale (i.e. sale without transformation) of any type of goods and the rendering of services incidental to the sale of these goods. Wholesaling and retailing are the final steps in the distribution of goods. Goods bought and sold are also referred to as merchandise.
Also included in this section are the repair of motor vehicles and motorcycles.
Sale without transformation is considered to include the usual operations (or manipulations) associated with trade, for example sorting, grading and assembling of goods, mixing (blending) of goods (for example sand), bottling (with or without preceding bottle cleaning), packing, breaking bulk and repacking for distribution in smaller lots, storage (whether or not frozen or chilled), cleaning and drying of agricultural products, cutting out of wood fibreboards or metal sheets as secondary activities.
Division 45 includes all activities related to the sale and repair of motor vehicles and motorcycles, while divisions 46 and 47 include all other sale activities. The distinction between division 46 (wholesale) and division 47 (retail sale) is based on the predominant type of customer.
Wholesale is the resale (sale without transformation) of new and used goods to retailers, to industrial, commercial, institutional or professional users, or to other wholesalers, or involves acting as an agent or broker in buying goods for, or selling goods to, such persons or companies. The principal types of businesses included are merchant wholesalers, i.e. wholesalers who take title to the goods they sell, such as wholesale merchants or jobbers, industrial distributors, exporters, importers, and cooperative buying associations, sales branches and sales offices (but not retail stores) that are maintained by manufacturing or mining units apart from their plants or mines for the purpose of marketing their products and that do not merely take orders to be filled by direct shipments from the plants or mines. Also included are merchandise brokers, commission merchants and agents and assemblers, buyers and cooperative associations engaged in the marketing of farm products. Wholesalers frequently physically assemble, sort and grade goods in large lots, break bulk, repack and redistribute in smaller lots, for example pharmaceuticals; store, refrigerate, deliver and install goods, engage in sales promotion for their customers and label design.
Retailing is the resale (sale without transformation) of new and used goods mainly to the general public for personal or household consumption or utilization, by shops, department stores, stalls, mail-order houses, door-to-door sales persons, hawkers and peddlers, consumer cooperatives, auction houses etc. Most retailers take title to the goods they sell, but some act as agents for a principal and sell either on consignment or on a commission basis.
- Мировая экономика: итоги последнего десятилетия содержание
- 1. Характеристика мировой экономики 3
- 2. Характеристика стран мира 39
- 3. Международные системы классификации 143
- 4. Характеристика мировых рынков 185
- 5. Институты: фирмы, банки, фондовые биржи 206
- 1. Характеристика мировой экономики
- 1.1. Понятия и определения
- 1.2. Показатели, оценивающие мировую экономику
- Здравоохранение и образование
- Характеристика стран, 2006 г.
- 1.3. Общая характеристика по регионам мира
- 1.4. Формирование глобальной экономики
- Основные экспортные товары рф в 2007 г., %
- Динамика рыночного курса рубля и паритета покупательной способности
- Доля экспорта в производстве отдельных товаров, % *
- Динамика цен на основные виды топлива, экспортируемые российскими компаниями
- Средние темпы прироста показателей экономики, 2001‑2007гг.
- Изменения в некоторых секторах экономики с 1992 по 2007гг.
- Различия между наиболее и наименее развитыми регионами России
- Импорт основных потребительских товаров
- 2. Характеристика стран мира
- 2.1. Ранжирование стран по факторам производства
- 2.2. Урбанизация
- 2.3.Масштабы и рост экономики страны
- 2.4. Международная торговля стран мира
- 2.5. Внешний долг и международные резервы страны
- 2.6. Состояние курса национальной валюты
- 2.7. Инфляция
- 2.8. Помощь странам мира
- 2.9. Качество жизни в странах мира
- 2.10. Образование в странах мира
- 2.11. Инновационное развитие экономики
- Статистические данные по странам, 2000 г.
- Показатели по странам
- 2.12. Организация бизнеса
- 2.13. Конкурентоспособность
- 2.14. Прямые иностранные инвестиции
- Международные движения капитала в виде прямых иностранных инвестиций и мультинациональные корпорации
- Некоторые данные о прямых иностранных инвестициях и мультинациональных корпорациях
- Информация по потоку пии по некоторым странам и миру за 1990-2004 годы (млн. Долларов сша)*
- Данные о пии и ирчп в странах с низким уровнем развития, 2002 год
- Данные о пии и ирчп в странах со средним уровнем развития, 2002 год
- Данные о пии и ирчп в странах с высоким уровнем развития, 2002 год
- Крупнейшие мировые промышленные корпорации – 1989 год (в миллиардах долларов продаж)
- Крупнейшие мировые промышленные корпорации – 2004 год (в миллиардах долларов продаж)
- Причины для международного движения капитала
- Причины прямых иностранных инвестиций в развивающиеся страны
- Влияние международного движения капитала: аналитическое исследование
- Потенциальные выгоды и издержки от прямых иностранных инвестиций для страны получателя инвестиций
- Потенциальные выгоды от прямых иностранных инвестиций
- Потенциальные издержки, вызванные прямыми иностранными инвестициями
- 2.15. Развитие промышленного производства в странах мира
- 2.16. Развитие сектора услуг
- 2.17. Развитие сельского хозяйства в странах мира
- 2.18. Развитие транспорта в странах мира
- 2.19. Развитие сектора туризма
- 2.20. Владение потребительскими товарами
- 2.21. Вооруженные силы
- 2.22. Состояние окружающей среды
- Обобщенная информация по основным глобальным экологическим проблемам
- 3. Международные системы классификации
- 3.1. Основные принципы классификации
- 3.6. Общероссийские классификаторы технико-экономической и социальной информации
- 3.6.1. Общероссийский классификатор видов экономической деятельности
- 3.6.2. Товарная номенклатура внешнеэкономической деятельности России
- 3.6.3. Международная классификация товаров и услуг (мкту 9)
- 4. Характеристика мировых рынков
- 4.1. Общие тенденции на мировых рынках
- 4.2. Мировые рынки сельскохозяйственного сырья
- 4.3. Мировые рынки добывающей отрасли
- 4.4. Мировые рынки пищевых продуктов
- 4.5. Мировые рынки чугуна, стали, цветных и драгоценных металлов
- 4.6. Мировые рынки промышленных товаров
- 4.7. Мировые рынки энергии, электричества, газа, горячей воды
- 4.8. Мировые строительные рынки
- 4.9. Мировые рынки оптовой и розничной торговли
- 4.10. Мировые транспортные рынки
- 4.11. Мировые информационные и телекоммуникационные рынки
- 4.12. Мировые финансовые рынки и рынки страхования
- 4.13. Мировые рынки результатов научно-исследовательской и технологической деятельности
- 4.14. Мировые рынки услуг по обслуживанию туристов
- 4.15. Мировые рынки услуг сферы образования
- 4.16. Мировые рынки услуг в области медицины
- 4.17. Мировые рынки услуг в сфере искусства, культуры, спорта
- 5. Институты: фирмы, банки, фондовые биржи
- 5.1. Крупнейшие фирмы
- 5.2. Крупнейшие банки
- 5.3. Фондовые биржи